tisdag 5 januari 2010

House of Blues

Karin och Ludvig på Malibu State Beach 5/1.


Så fick vi äntligen träffa Eriks "nya" kompisar; Matt och Shaun. Gitarrkillar från MI. Åt middag på House of Blues, välsmakande och mycket. En kanonkväll med mycket prat om Sverige, Indien och USA. Erik, Matt och Shaun kommer hem två veckor i juni, troligen kommer de till midsommar så vi var tvungna att berätta lite om våra svenska traditioner som midsommarstång och små grodorna.

Frukost på Mel's Drive Inn, bilfärd till Malibu och promenad på stranden. Åter till Beverly Center (ett shoppingcenter i Beverly Hills), där fick vi bevittna inspelningen av NCIS, en tv-serie som jag inte känner till men spännande att se hur de riggar upp allt ändå. Farmor hittade till sist den t-shirt hon letat efter till Martin och alla kunde nöjda och belåtna spänna säkerhetsbältena igen. Men, javisst, klippning på Shorty's skulle vi också hinna med idag. Karin och Ludvig spanade efter frisören efter att madame GPS misslyckats med att ta fram adressen.

Jag höll på att ångra mig men se då hade Karin redan bokat tid :) så det var bara att lämna håret i händerna på en amerikansk frisör som kallade mig "gourdeous" eller hur man nu stavar det. Ni som läser Arvid Källgrens blogg kan läsa om hårklippningen på Shorty's. Jag lämnar det till honom men klippa kan de. Fick tummen upp av Karin!

Ja, sen var det tillbaka till hotellet. Dusch (med duschmössa som jag lånat av farmor för att inte förstöra min fina nya frissa) och sedan ny dust med madame GPS som ledde oss helt fel när vi skulle till restaurangen! Jag vill inte ta på mig att jag skrivit av fel adress, så det så.

Ha en skön trettondag, här har vi kväll och jag ska lägga igen datorn för att förbereda mig för sista turistdagen på den här semestern. Ni hör ju att det är mycket som ska hinnas med :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar