lördag 9 januari 2010

Hemma

Allting tar slut. Även den skönaste semester. Avslutningen på vår Hollywood-LA semester löpte inte riktigt lika smidigt som resten av resan. 30 min försening från JFK gjorde att vi missade anslutningen i Bryssel med typ 5 minuter! Bryssels flygplats är väldigt lång. För att få nya biljetter till annat flyg var man tvungen att gå hela vägen ut till avresehallen (ca 20 min rask promenad) för att sedan passera säkerhetskontroll mm en gång till! Summan av allt blev i a f att Karin o Ludvig hoppade på en kärra till Kph och var hemma vid 14.00-tiden medan Birgitta och jag tog nästa direktflight som gick 15.30 och vi landade i ett kallt och snötäckt Göteborg 17.20 enligt tidtabell.

Så var det bagaget. Den enda som fick sin väska med hem var jag. Övriga väskor fick jag just besked om att de är på Landvetter och körs ut imorgon, utom Birgittas de måste först flygas till Arlanda för att slutligen landa i Norrköping. Håller tummarna att de kommer fram!

Trötta men nöjda såg Birgitta och jag "På spåret" sen somnade vi gott. Försökte räkna ut hur många timmar vi varit på resande fot men gav upp. Lång tid i a f. Vi startade 4.30 med flygbussen från hotellet i LA (torsdag morgon) och var hemma i Lerum vid 19.30-tiden på fredagen. Minus tidsskillnad 9 timmar.

Det hade varit på sin plats med en vacker vinterbild i det här sista inlägget för den här resan men jag har inte fotograferat nå't idag. Det har i a f varit en otroligt vacker vinterdag med 15 minusgrader och gnistrande snö. Stor omställning men när jag väl rotat fram vinterkläder/skor/vantar kändes det inte så kallt. Men det är klart, det är inget väder för nyinköpta Converse tygskor :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar