tisdag 21 juni 2011

Det var länge sedan sist ...

Tiden går så fort. Nyss var det vitaste vitt utanför fönstren, nu är det miljoner nyanser av grönt! Vi flyttade in i vårt nya hus i Onsala och har funnit oss tillrätta. Mycket att fundera över, t ex ny väg att köra till jobbet, ny affär, nya grannar och nya insikter varje dag. Sommarhagar, "hur har ni tänkt med mötesplatsen förra ägarna lovade vägföreningen?", hästar som ska ha speciell hantering, härliga ungdomar i stallet.

Njuter av att gå upp tidigt och fodra, glada hästar som gnäggar och vill ha mat. Rofyllt tuggande när alla hästar fått sin fodergiva och inser att grannen inte tänker äta upp maten! Ibland går jag och lägger mig igen, ibland sätter jag på tekannan och sätter mig med morgontidningen och ordspråket "morgonstund har guld i mun" får en innebörd. Stilla och orörd ligger dagen framför en.

Har inte lyckats övertala Karin att ställa Toppy här och det är klart jag förstår att det är långt att åka. Men jag tycker det skulle vara himla mysigt! Hursomhelst så har Helen sett till att jag nu kommit igång att rida, hon köpte tillslut Whitney som nu finns i Fjärås.

Snart är det semester, då ska vi bygga sommarhagar, Kent ska köra traktor (äntligen om ni frågar honom) och så ska vi väl jobba lite på landet också ... sa jag semester, jag menade förstås annat arbete :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar